Telemecanique Sensors

Opgave
Øget salg i norden.

Ydelse
Flow-Sale, Brand provokation, strategi og træning.

Resultat
Norden vækstede ca. 50% mere end resten af verden.

Beskrivelse
Salgsstyrker blev provokeret og trænet. Face-2-Face med ledelsen. Intensive træninger fordelt over tid. Brand provokation og optimering.

“Christian is an excellent service provider. I can strongly recommend the work he is doing. He is able to create useable tools and minding so that results of the time spend with Christian always brings massive value for money. Christian is loyal towards his beliefs, which gives a good and uncomplicated dialogue with a lot of outcome. Use Christian if you want to develop and move your business to a higher level.”

Per Stabel Market Director (CSO)

Fakta om Telemecanique Sensors
Telemecanique Sensors er Schneider Electric’s sensor specialister. En verdensomspændende virksomhed, der konkurrerer på et benhårdt og teknisk tungt marked. Telemecanique Sensors er repræsenteret i mere end 20 lande, i samarbejde med et bredt forhandler netværk. I 2014 havde Schneider Electric blot i Danmark en omsætning på ca. 1,7 milliarder.

Provokeret til indse eget potentiale
At skille sig ud, have kant og derved trække fra på sit marked, er noget rigtig mange virksomheder taler om, og så ekstremt få i realiteten evner at gøre. De rigtige termer og en maskinel evne til at rapportere interne KPI’er, uden ret meget forretningsforståelse bagved, er ikke en udsædvanlig tilstand i både store og små organisationer.

Men ikke hos Telemecanique Sensors Nordic.

Ledelsen var villig til at forlade komfortzonen
Som veletableret spiller på sensor-markedet udviste Telemecanique Sensors Nordiske ledelse usædvanlig forståelse for hvad det kræver, ikke at blive forældet af egen succes og tilpasse egne fordele til den tid, som vi lever i lige nu. Stort ledelsesmæssigt mod resulterede i, at vi i samarbejde kunne optimere og ekspandere, både det eksisterende salgs- og marketingsarbejde effektivt.

Provokationen krævede mod: Indholdet af vores dialog er fortrolig, men resultatet er i den grad til at føle på. Norden har udmærket sig signifikant på verdensplan og den nordiske ledelse har trådt helt nye og lukrative veje på sensor markedet.

Sådan blev det gjort
Metoden var face-2-face sessioner med ledelsen og træning af det Nordiske Salgsteam. I mellem træningerne blev der arbejdet med både adfærd og marketing, for at implementere den nye viden.